svar till

Anonym om is it over now?:
Inom varje person finns en miljon tankar per sekund, knappast så att dom på bussen är "döda zombies", dom kanske bara tänker MER än just dig/er och är så inne i det så dom glömmer bort sig?
Eller så njuter dom bara av tystnaden för en sekund, innan alla tankar börjar igen, innan verkligen börjar igen.
Vi kan alla behöva en pause från verkligen ibland.

-----

Jag påstår inte att folk tänker mindre än mig, jag påstår inte att dom bara inte finns.
Det jag menade med texten, är att folk lever på som om inget förändras ibland.
Många stannar inte upp och iaktar, många bara kör på full gång.
De personer jag iaktog var tonnåringar, och dom uppförde sig som om vad dom gjorde inte kunde få någon konsekvens.
Dom verkade inte tänka efter innan dom agerade, som om det som gjorde eller sa inte skulle spela någon roll, för dom är ungdomar, tonnåringar, barn, världens framtid.
Så kändes det, och så är det nog med många unga.
Men många vuxna också säkert.
Alla är olika och unika, vi alla tänker på olika saker och olika vis.
Jag tror bara jag tänker på för många saker som inte spelar någon roll egentligen.
Som om vad som händer nästa sekund, och vad för konsekvens allt mitt agerande får.
jag kanske bara har slutat leva, jag väntar nog på döden istället för att leva.
Ganska trist, men så är det nog.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback