SVAR:



(Maja skriver): Min mamma fick reda på att jag var bisexuell genom facebook, då jag och min dåvarande pojkvän skrev om det bland mina kommentarer, och då såg hon det. Men det är inget jag liksom "åhnej, hon såg vad jag skrev, omg" liksom, utan jag var mer typ "aja, vare sig hon gillar det eller inte så bryr jag mig inte". Just då så var hon väll typ "är du säker?" osv, och min storasyster var också okej med det.. eller ja, hon är okej med det. Likaså resten av min familj. Nu så stöttar mamma mig och hon tycker verkligen om Lydia. Gällande min pappa så sa jag det bara till honom rakt ut, även fastän jag inte hade någon aning om hur han skulle reagera. Han är väldigt stöddande och har inte något emot det direkt. Han har sagt han vill ha barnbarn i framtiden osv, så det är väll det enda som skulle "störa" honom nu när jag är tillsammans med Lydia, men jag och Lydia kan ju ändå skaffa barn i framtiden fastän vi är guuuurls. Exakt alla i min släkt vet inte, men alla som vet har reagerat skitbra. Tror ingen i min släkt är direkt emot det. :)
Om jag och Lydia står och hånglar på stan vid min busshållplats innan jag ska åka med bussen, så finns det folk som stirrat och smått skrattat åt oss,men det är nog endast för dom vet vem jag är. Även om det vore främlingar eller folk jag inte sett innan så hade jag inte brytt mig. Vill jag hångla med min flickvän så gör jag det, för jag älskar henne mest i hela världen!! 



Majas mamma har ju svarat för sig, så;




---

Okej, eh, jag är kristen och född in i en kristen släkt så.. ja.
alltså från början så kom jag inte ut som lesbisk till mamma, jag kom ut som bisexuell.
Från början trodde hon väl lite att det bara var en fas typ, sedan när jag var 16 eller något så sa jag att jag var lesbisk och då trodde mamma ett tag att jag trots det skulle bli tillsammans med en kille i framtiden osv.
Men nu är hon helt okej med det, och hon är glad för min skull att jag har Maja, för hon ser på mig att jag mår bättre nu än jag någonsin har gjort.

Två av mina bröder var det typ som "jaha, och" och den tredje av mina bröder tyckte väl det var lite konstigt när han fick veta det från början, men han var visserligen bara 11-12 då. Nu bryr han sig inte alls.
Pappa vet jag inte riktigt vad han tycker och så, han har som inte sagt något. Min morbror sa "men det var väl inte så svårt att förstå"
Min farbror och faster(farbrors fru) vet att jag är tillsammans med Maja och de har inte sagt något om det.
Min farmor och farfar fick för några år sedna veta från min far att jag var bisexuell, farfar har inte sagt något,
farmor sa att jag måste göra det rätta valet och välja killar. Men jag vet att trots det hon sa så skulle hon vara glad för min skull bara jag är glad.

De flesta av mina vänner brydde sig inte alls, eller ja vissa brydde sig för mycket på ett dåligt vis.. 
behöver jag säga att jag inte längre har någon kontakt med dom.. Men jag har fått mest bra reaktioner från släkt och vänner, dock vet inte alla i min släkt än... Men det är klart att man har fått en hel del dåliga reaktioner från andra, och jag har hört en hel del om kristendom och homosexuella osv.
Men jag är den jag är, och jag kan inte heller ändra på det.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för svaret! Måste säga att ni har väldigt fina familjer som stöttar er och det var grymt fint att Majas mamma svarade också! Jag tycker att ni helt amazing fina och jag tycker att det är häftigt att ni går ut med det öppet eftersom att de flesta väljer att hålla det hemligt, så ni är en stor förbild för andra!

Älskade videon som du har gjort till Maja är så otroligt vacker! fick tårar i ögonen för att den var så fin! Man blir så jäkla glad av att se den och jag har sett den flera gånger om bara för att den är så sjukt gullig. Den filmen visar äkta kärlek!

2012-01-15 @ 00:20:09
Postat av: sara

haha alltså undrar vem anonym är enzsz

2012-01-15 @ 04:10:13
URL: http://supersurasunksaras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback