Det är inte som förut.



En dag kommer jag att bli arg, riktigt arg.
Känner ilskan bubbla upp inom mig.

Vill kunna fota, kan inte, för jag har förstört mammas kamera.
Av misstag såklart.
Har dock fått låna Simons kamera igår och idag.
Men han ska till pappa på måndag.
Jag vill fota, vill filma.. har ont i mig av att inte kunna göra det.

18 om två veckor, eller ja...13 dagar ungefär, för klockan är snart efter midnatt.
Det var länge sedan jag sa ordet midnatt.
Jag gillar det ordet, trivs med det, det känns hemma.


Vill kunna lägga ut mina bilder någonstans, lätt.
på något lätt ställe.
Vill städa mitt rum, göra det sådär fint som vissa har det, så som man ser på bilder.
Skulle trivas bra med egen lägenhet.
Filma... Videos.. Jag älskar det, vill göra det..
Men kaninte..

Min största dröm i sisådär sex år har varit att få en egen systemkamera.
Nu, vill jag ha en systemkamera som kan filma..

Att filma, fota, rita, läsa och skriva är så gott som mitt liv.
Konst är mitt liv, kreativitet.
Att skapa, från sitt inre.. att använda världen.

Jag är inte duktig på att fota, och jag har inte filmat så mycket som jag vill filma så...
Jag är inte heller duktig på att skriva, det finns många som är bättre på att rita än vad jag är.
Men jag älskar att göra det för min skull, älskar känslan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback