Dag 30 – Ett sista ögonblick

Ett sista ögonblick?
ehm..
till detta ögonblick.. till den sista gången jag gör detta så väljer jag Green day.
men det får bli två ögonblick, för dom hör ihop.

Det började i mars eller april 2009.
Jag fick ett sms från Dessi.
Där det stod att GD kommer till sverige.
det tog mig nästan en halvtimme att förstå vilka GD var.
Jag kunde inte alls koppla, men när jag väl förstod så skrek jag, jag hoppade pep och kunde inte få luft.
Green day, Green fucking day skulle komma till sverige, och JAG, jag var gammal nog att se dom, jag skulle kunna få för mamma också.
Jag gick på högvarv hur länge som helst.
och tillslut var biljetterna bokade.
Jag SKULLE få de Green day.
JAG! jag som hade gillat dom från att jag var 6-7 år gammal.
äntligen!

Sen så till andra ögonblicket.
Den 11 Oktober 2009.
Jag mötte Camilla utanför globen.
Förbanden sög och jag var dödstrött.
Men när dom började spela så dom så glömde jag allt.
Jag har nog aldrig skrikit så mycket av lycka, aldrig gråtit så mycket av lycka.

Sno inte bilden tack.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback