Dag 29 – Mina ambitioner

Eftersom att jag inte var helt 100% på hur man förklarar ordet ambitioner så sökte jag på google.
hamnade på Wiktionary där det stod.

"ambition

  1. (någons) mål (med något); det någon arbetar för att uppnå
    Min ambition med boken är att människor skall finna tröst i den.
  2. någons drivkraft, det som gör att någon orkar och vill fortsätta (arbeta) med något
  3. det att vara ambitiös"

Så jag antar att jag ska skriva om vad som driver mig i livet?
Vad dom gör att jag orkar leva?

Okey, here it goes.

Min lillasyster Ruth, hennes små saker som hon gör och säger.
När hon somnar i min famn, när hon säger att jag är hennes favorit och favvis.
När hon ler eller skrattar, allt hon gör får mig att vilja leva.

Mina djur, dom driver mig till att vakna på morgonen, för tar inte jag hand om dem så gör ingen det.

Hoppet om att en dag få resa runt jorden. om att få ha en hund.
Om att få barn, om att få leva med någon jag älskar.

min familj, som visar att dom älskar mig.
Mina vänner som finns vid min sida varje dag.

är det vad jag ska skriva?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback