Dag 22 – Det här upprör mig

Oseriösa folk, okej man får vara oseriös.
men tex folk som säger att dom har fobier för tjocka männickor, bara för dom tycker dom är äckliga.
eller säger att dom har fobier för att gå på golv/mark men inte kan gå på någon annan plats för dom är höjdrädda.

Jag hatar folk som ljuger, som låtsas vara något dom inte är.
jag hatar det, oärlighet är hemskt.

Jag hatar folk som skaffar djur som impulsgrej för det är sött sen orkar dom inte med djuren längre efter några månader.
Jag hatar när veterinärer tror dom vet bättre än vad jag gör om råttor, när dom säger att en råtthane på nästan ett år som väger 250g är tjock, trots att han har förlorat 250g på en vecka.

Jag avskyr när folk säger åt mig vad jag får och inte får göra med mina djur, eller när dom ser bilder/videos på dom och säger att dom är arga, sura eller mår dåligt.
Jag känner mina djur bäst, jag skulle aldrig göra något för att skada dom.

jag hatar djurplågeri, jag hatar könsdiskriminering, homofobi, rasism.
ja.. jag kan nog fortsätta hela natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback