Dag 21 – Ett annat ögonblick

Ja, jag skulle kunna ta hur många som helst.. småsaker som betyder allt för mig.
Men eftersom att de vänner som står kvar vid min sida betyder guld.
så väljer jag ett med mikka och ett med jenny då dom har visat att dom faktiskt är mina riktiga vänner.

Jag börjar med mikka..
Hon och jag hade varit på Willys, och vi skulle gå över vägen som leder till busshållplatsen.
Jag var väldigt trött och borta just då så jag kollade mig snabbt om och började gå.
Helt plötsligt så hoppar mikka fram bredvid mig och knuffar mig åt sidan.
Jag ser då att det var en bil som hör på köra på mig, och i ganska snabb fart.
jag säger "vad gör du?! du kunde blivit påkörd?!"
och svaret jag får gjorde mig tårögd och betyder mer än guld.
"ja, men jag tänkte att om du ska bli påkörd kan jag ta största smällen och göra så du ändå överlever, för det är ingen ide utan dig"
Jag har aldrig haft någon som faktiskt gjort så, som faktiskt riskerat sig själv för min skull.
Folk brukar bara slita mig bakåt, inte hoppa fram bredvid mig och ta smällen med mig.
Det var då jag fick veta att jag faktiskt på riktigt helt ärligt betyder något för mikka.
Hon bevisar det hela tiden, och utan mikka skulle jag inte vara något.

Och nu Jenny.
Jag och jenny har känt varandra i 11-12 år nu.
Vi har bråkat, bitit varandra, rivit varandra, skrikit åt varandra, "hatat varandra" men vi kommer ändå alltid tillbaka till den andra.
Sist vi bråkade rejält var 2008, det var några månader vi var osams och jenny har aldrig varit den som säger förlåt, jag har så gott som alltid gjort det.
men vi började prata succesivt mer och mer, tex på skolan och sådant.
En gång stod vi ute vid tvättstugan båda två av någon anledning... tror det var tvättstugan iaf.
Och jenny sa "eftersom att vi ändå beter oss som vänner så kan vi ju lika gärna vara vänner igen"
Det betydde så galet mycket för mig, jag vet inte riktigt varför.
oj.. utan Jensan skulle jag verkligen inte vara den människan jag är idag.

Jenny är inte bara Jenny/jens/jensan.. Jenny är min syster.
Hon har varit det från att vi lärde känna varandra.
Mikka likaså, hon är inte bara en vän, hon är en syster.

Och om jag fortsätter skriva kommer ni få läsa massa saker som inte betyder några för er andra.
Som när jag och mikka satt ute under ett tag när der regnade och bara tittade på regnet.
Eller när jag och jenny satt vid mikkas matbord när mikka skulle äta pannkakor och var jätteseg.
eller när jag gick och väckte mikka varje morgon innan skolan.
eller när jag och jenny pratade i telefon varje natt och kollade på buffy och vampyrerna när jenny bodde i luleå.




like this picture, it will not mean a thing for you other people,
but to me, Jenny and Mikaela it brings up a lot of memories.
Kommentarer
Postat av: Mikka

Aaaaaw!

Jag minns den dagen! Och jag hatar när du påminner mig om den, bara för att det är pinsamt. Alltså inte just DET, men alltså, ja... Generande om man säger så då. Alltså, jag menar inget dåligt, men jag tror du fattar xD (a)



Och SKOGEN :D I wanna go back :( We allmost HAVE to :( För övrigt så älskar jag dig! OCH din röst^^ Bara så du vet!

2011-01-05 @ 01:44:22
URL: http://mikkka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback