snö är fint, det är rofyllt. (och nej det snöar inte i umeå)



Jag kom och tänka på vintern, på det fluffiga mjuka vita täcket som täcker allt.
På hur det känns att titta på någon med snöflingor i håret och på ögonfransarna, och på något vis är människan vackrare så.
På hur jag saknar känslan att vira in mig i täcket, snubbla ut i hallen och på med skor och sedan sätta sig utanför dörren för att röka.
Hur mycket jag saknar känslan i kinderna när man går hem från skolan eller när man har varit hos en kompis.
På hur mysigt det är att kunna tända ljus och läsa en bok klockan fyra på dagen, och ingen klagar för det är så mörkt ute.
Men mest tänkte jag på hur vackra människor är med snöflingor i håret och på ögonfransar.

För när jag började tänka på allt det andra så kom jag ihåg hur jobbigt det är när man vaknar i en av de få timmar det är sol, och man kliver ut genom dörren och känner sig blind av solens strålar som reflekterar mot den vita snön.
På hur frustrerande det är att behöva ta omvägar till skolan för att det är så mycket snö, hur kallt det kan bli när man går för länge ute och hur blöt och kall man är när man kommer hem.
På hur hemskt det är när det blåser och man fryser så mycket att det gör ont i näsan när man andas och isen som bildas i halsdukar och sådant.
Jag kom på att man inte kan sitta var man vill, för det är blött och kallt.
Man måste klä på sig extra mycket och planera extra mycket.
jag insåg att man inte kan skejta eller cykla på vintern, jag kom också på hur jag som är så klumpig alltid halkar.


Och med det så insåg jag hur mycket jag egentligen hatar vintern
Men sedan kom jag på hur kul det är att leka i snön, att ha snökrig, bygga snögubbar och annat.
Känslan när man blir nerknuffad i snön, att "glida" på isen som finns på vägarna.

oj jösses..
vad mycket tankar..








bara massa random snöbilder! :D

okej... jag gillar hösten än så länge.. kan vara höst ett tag till..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback