Curling.


Bild: Google.

okej, vi skulle ju på curling på idrotten med skolan.
inte titta på det, vi skulle lära oss att spela curling.
min tanke var något i stil med "eh jaha... kul... och jag kommer ligga på isen efter några sekunder"
jag hade delvis rätt, jag låg platt ganska så snart efter att vi hade kommit ut på isen.
Men inte gav jag mig då? nerå! envis som jag är kämpade jag, trots att jag faktiskt ramlade fler gånger än jag själv vet.
och tillslut lyckades jag med den där glidgrejen!
att sopa, njeah det var jag inte så bra på.
när det kom till att vi skulle tävla mot varandra så var jag inte så peppad.
men blev ganska snart peppad..
det var skoj, faktiskt.
Och mot slutet lyckades jag bemästra dom där konstiga skorna och hur man skulle glida och stanna.
Jag lyckades riktigt bra, trots att det började med en hel del fall.
men dum är den som ger sig!

och jag kan ju bara säga, att jag gillar curling, nästan älskar det.
en sport jag faktiskt kan tänka mig hålla på med.
Annars hatar jag sport, motion, och allt sådant.

det enda jag gillar i sportväg är väl ridning, basket, amerikansk fotboll och ishocky.
Inte för att jag är mästare på någon av dem.
det enda jag faktisk har hållit på med ett tag är ju ridning.
men basket är kul, men jag har så dålig kondis att jag snabbt blir less.
Samma gäller ishocky och amerikansk fotboll (fast det har jag väl inte riktigt prövat på riktigt)

men curling, visst det är jobbigt och ansträngande, man kan inte tro det jag vet, så är det riktigt kul.
Och man upptäcker muskler man inte riktigt hittat tidigare.
jag vet inte, det var något med det som fick mig fast.
jag har sett det på tv några gånger, men aldrig insett att det faktiskt är så kul!
Har mer sett det som en trist med ganska intressant sport.
Jag insåg aldrig att det är så ansträngande och roligt!


och tro mig, jag hatar sport.. jag hatar att någon ska säga åt mig vad jag ska göra och pressa mig fasten jag är så slut och har så ont att jag inte orkar stå.
men idag, så var det nästan skönt att någon gjorde så.
och jag gav mig inte, jag kämpade tills jag fixade det.


jag ser dock inte fram emot att vakna imorn, snacka träningsvärk.

men nu mår jag bra fysiskt, känner mig.. fräsch..
okej, svettig.. men levande.

jag vill tillbaka, och fortsätta!
Kommentarer
Postat av: Robin Columbus

Yes, det egde fett, mannen :D Baby <3

Från Mikka, jao!

2010-10-21 @ 20:31:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback