när jag kom ut ur garderoben.


"it isn't picked becuase this is how you where born.
it is not a mather of chosing.
thiw is what it is
this is what god gave you.
God doesn't make mistakes.
This is what god said you are going to be"

"this is your destiny, and this is what you are born for, and this is what you are"

om en mamma och hennes dotter (som är homosexuell) berättar hur det var när dottern kommer ut.
båda sakerna är vad mamman sa. Och det behövdes.

tänkte, då kan jag ju lika gärna säga hur det var när jag kom ut till mamma OCH till pappa.

vi börjar med mamma, för det var henne jag sa det till först.

Det var för kanske 3 år sedan? eller 4.. jag minns inte riktigt.
Jag och mamma bråkade en kväll, riktigt mycket.
vi skrek åt varandra och det var hemskt.
vid ett tillfälle skrek jag "du vet inte allt om mig även om du tror det, jag gör saker du aldrig skulle kunna tänka dig"
Och mamma skrek tillbaka "Jag vet mer om dig än vad du tror!"
och blev så arg, för hon trodde att hon visste så mycket om mig att jag skrek
"då vet du nog också att jag är bisexuell!"
sen sprang jag därifrån.
Mamma trodde i flera dagar att det bara var något jag hade hittat på.
En dag frågade hon mig "Lydia, menade du allvar med att du är bisexuell? du vet att man kan känna så i din ålder, att man kan vara förvirrad."
och jag svarade lungt "men mamma, jag är bisexuell, jag har vetat det sen jag var typ 10, jag gillar tjejer så är det."
Och mamma sa inget mer.
i flera år trodde mamma att jag var kär i varenda tjejkompis jag skulle ta hem eller jag skulle träffa.
När jag blev tsm med Lollo visste mamma inget och hon frågade när lollo hade åkt hem en helg om jag var kär i henne..
Jag vågade inte vara ärlig, så jag svarade lågt "mm.. typ"  jag vet inte änns om hon hörde det.
Någon månad efter att jag och lollo inte längre var tsm frågade jag mamma om hon visste att jag och lollo var tsm.
Hon svarade "nej, men jag kunde nästan ana det, man såg det på dig när du såg henne."

Nu är mamma okej med det, hon kommer aldrig riktigt gilla tanken på mig tsm med en tjej, men hon accepterar mig för den jag är.

Med pappa var det svårare.
Jag berättade för honom för snart två år sedan.

Vi satt i bilen hem från lycksele, jag tänkte att eftersom att två av mina bröder och pappas flickvän var med så kunde han inte bli arg.
det var i korsningen vid umedalen här i umeå.
Jag sa "pappa vet du vad?"
"Nej?" svarade han
"Jag är bisexuell" sa jag bara helt lungt.
"jaha....." fick jag till svar från honom.
"kom du på det nu?" frågade hans tjej.
"Nej jag har vetat det i flera år" svarade jag.
"Jaha... vad.... kul för dig" sa pappa sen.
Efter det sa han inge mer om det den dagen.
Men han trodde att jag var kär i alla mina tjejkompisar.
När jag hade träffat lollo, och jag satt hemma hos pappa och smsade med lollo så frågade pappa vem jag smsade med.
jag svarade att det var en kompis.
Och pappa sa"någon du är kär i?"
jag mumlade ett mm till svar och sa inte mer.
någon minut senare sa han, "är det en tjej?" och jag svarade att det var det.
Han sa efteråt till min mamma att jag var tsm med lollo och att han hade läst det på min blogg.

Men jag hade inte skrivit det på min blogg och vi var inte heller tsm då
.

Men han tror nog just nu att det vara var ett skämt att jag inte gillar tjejer.


det var så det var för mig.
nu vet även farmor.
jag kan inte påstå säga att min släkt är den släkten som skiter i vilken läggning man har.
hela släkten är religös och det är mycket om vad som är rätt och fel enligt bibeln.



Tack till er som orkat läsa.
kommentera gärna
Kommentarer
Postat av: Mikka

Ehy, säg till din släkt att gud älskar alla som dom är :D Det var väl han som skapa oss och han har ju en mening med allas liv, så varför skulle han tycka att det var fel att vara bi eller homo? :)



+gud visste väl hur du skulle bli(?), och lät dig ändå komma till jorden, det bevisar väl? ;)



och jaa, jag vet att det är värt att jag kommenterade i stort sett samma sak som jag skrev till dig på msn xD

2010-03-30 @ 00:03:05
Postat av: jenny

Samma som Mikka skrev! (smartsmartsmart)

har hört det från dig förut, men tänkte bara säga att jag läste och så :D

2010-03-30 @ 19:00:19
URL: http://ienny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback