Jag hade tänkt skriva olika "dikter" jag har skrivit i en bok.

så som rubriken säger.

"jag har ord som är osagda, jag har drömmar som ingen vet, jag har en verkliget jag vill glömma.
Orden kan jag välja att tala med, drömmarna kan endast jag fullfölja,
Men verkligheten försvinner aldrig."

- Lydia Jäde 4/4 2008

"Jag skriker från djupet av mina lungor, Jag gråter tills ögonen blöder.
Armarna är ärrade och ögonen är röda av gråt.
Mitt huvud är fyllt av ingenting alls, tomma ord som väntar på att bli sagda.
Jag är en vålnad som talar med tomma ord, ord som ingen hör."
- Lydia Jäde 2008

Ta ett djupt andetag, ljudet från dina lungor klyver stillheten.
Ta inga chanser.
Stilla, stilla som vattnet i den lilla pölen på marken.
Tyst som natten och lika osynlig som vinden
Inte synbar och inte hörbar.
Riskera inte livet.
Ta ett djupt andetag och spring, ut i friheten & och i dagen.

- Lydia Jäde 2008

Som om jag inte kan tala, som om jag inte har lärt mig språket.
Varför förstår ni inte? Varför hör ni mig inte?
Jag talar, jag skriker, jag finns ju?
Gör jag verkligen det..
Är jag verklig eller är jag i en dröm?

- Lydia Jäde 2008

Vad är kärlek? Är det att känna såhär?
Är det att varje gång le när man ser personen?
Är det att personens röst ger en trygghet?
Är det att man får fjärilar i magen när man pratar med personen?
Är det att älska någon så mycket att man kan göra allt för den?
Är det att önska att man kan vara vid den personens sida hela tiden?
Är det att hjärtat slår snabbare av bara tanken på personen?
Var är kärlek?
Jag vill inte vara kär i dig, men om kärlek är allt det där så är jag nog det.

- Lydia Jäde 9/4 2008

Vad är verklighet?
Är det vad vi lever i varje dag?
Är verklighet en plåga?
Är verklighet vad vi inte leva i men ändå gör?
Är verklighet verkligt?
Är det bara en dröm?
Men om verkligheten är en dröm vad är då det som vi kallar dröm?
Är det drömmarna som är verkligheten?
Är allt vara påhittade ord?
Ord som ska vara som riktlinjer?
Men allt har väl en mening?
Varför skriver jag annars?
Varför har vi annars ett språk?
Varför finns vi då?
Vad ÄR meningen med livet?
- Lydia Jäde 18/4 2008

I have nothing to tell, not a word will i speak.
Quiet i will live, in silence.
Love, Hate, Life, Death.
is it all the same thing?
My fingers are cold.
I stay out and wait, in love, hate that i love.
Live for the love, die for the love.
- Lydia Jäde

Där ute i den smältande snön liggen en flicka, en kropp.
Ett bortglömt barn som ingen längre minns.
Hon är raderad från världen, det som finns kvar av henne är ett skal.
Ett tidigare mycket vackert skal.
Men nu är skalet förstört av kylan och vintern.
Kommer någon hitta kroppen och kommer den begravas?
Eller blir hon en del av skogen?
I vilket fall som helst är flickan befriad från all skit denna värld för med sig.
- Lydia Jäde 20/4 2008

Mina naglar river hål i min hud, Ögonen svider av tårarna.
Jag fortsätter skrika frn djupet av mina lungor.
Varför hör du inte? Du är ju precis här!
- Lydia Jäde 29/6 2008

oj blev mycket... men det var inte ens en tredjedel...
aja..
första gången någon får läsa dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback