bok, sommar, vinter

jag vill ha vintern, på vintern läste jag jätte mycket..
eller så vill jag skaffa ork att lägga mit ute och läsa.
lägga mi på gräsmattan med ett glad kall cola, en cigg och min bok.
för det känns som att jag aldrig tar mig tid till att läsa.
jag vet att jag så gärna vill, så mycket så som jag behöver försvinna in en annan värld just nu.
jag drömmer mig ort hela tiden, för ofta ibland..
och jag har vampyrer i skallen, mer än vanligt.. allt som snurrar i min hjärna är vampyrer.
och vintern är som.. lättare..
man får ligga inne i mörket med tända ljus och en bok utan at tfolk vill slita ut en.
för det är kallt på vintern så man måste inte gå ut.

visserligen regnar det nu, så man får ligga inne och läsa bok.
men det tar mig aldrig tiden, hittar massa andra saker jag ska göra.
saker jag KAN göra, småsaker jag tror jag måste göra men inte måste göra.
och jag vill börja skriva igen, börja skriva berättelser, få ut mina tankar till historier.
saker som egentligen ingen annan kommer att läsa, men saker som blir min egna lilla värld.
så nu ska jag faktiskt.......... se film..
NEJ....... eller jo det ska jag.. sen kan jag läsa.. eller JAG VET INTE..
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback