Lillebror, bror. <3






När vi var små, var vi ett.
Du var jag, jag var du.
Även om det skilde 1 år, 5 månader och en dag mellan oss,
så var vi ett, en person.
Inte två syskon.
Jag klarade inte tider utan dig, inte änns några minuter.
Du var min värld, mitt allt.
Jag kunde inte föreställa mig ett liv utan dig.
Jag VILLE inte föreställa mig ett liv utan dig.
Allt eftersom åren gick blev vi äldre,
Men vi umgicks varje dag.
Det var som om det var vi mot världen.
Jag ville ha det så för alltid.

Nu har vi lixom tappat lite av det där.
Vi umgås inte alls lika ofta,
vi pratar inte heller lika ofta.
Men det ändrar inte hur jag älskar dig.
Det du sa för någon dag sedan, det fick mig att inse saker.
Inse hur mycket du älskar mig, och hur mycket jag betyder för dig.
hur mycket jag gör för dig utan att veta det.
Och jag insåg också vad du gör för mig utan att jag vet det.
jag blir tårögd av att tänka på det.
Jag trodde nästan vi hade tappat det helt.
Att det inte längre var vi mot världen.

Men jag kan säga dig en sak lillebror,
Jag lämnar dig aldrig i mitt liv,
du är en del av mig som jag inte kan förlora.
Jag måste bara citera lite saker från en låt.

"du och jag har alltid funnits där för varann,
när jag grät när jag var liten så tog du min hand
kramade om mig så jag kände mig trygg
om någon var dum så täckte du min rygg
aldrig har jag känt nåt hat i närheten av dig
du är den bästa brorsan en tjej kan tänka sig
alla dessa år som jag var sjuk och inte värd nåt
så fick du mig att inse att livet är nå gott
om du inte hade funnits och tagit emot när jag föll
vad vore jag idag? inte samma som nu
du är en ängel nedsänd för att skydda mig
jag säger det för sällan *Elias* (ändrade till Elias.)
jag älskar dig jag vill att du ska bo här
tills du blir 82 stanna kvar här hemma
flytta aldrig iväg du är en underbar människa
jag lovar, svär jag älskar dig brorsan, du är bäst på jorden
jag säger inte ofta dem 3 orden.
när vi var små var det bråk, men vi växte ihop
tänk om du inte hade vart min lillebror
vad vore jag idag du har hjälpt mig att bli stor
att inte ta emot skiten alla snackar om
att nån gång kanske livet börjar om
tack för allt stöd och all kärlek som jag fått "

David Elias Ludvig Jäde Lindberg
Jag älskar dig av hela mitt hjärta.
.




Länk till låten.
http://www.youtube.com/watch?v=os9ipsVKrY0

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback