Gud, Finns han?

Det var en diskution på en sida om gud, om H*n finns eller inte finns.
jag kände mig för att vara delaktig och svarade.

Att för mig säga att gud inte finns är som att säga att ingenting finns.
Ja jag tror på gud, men det betyder inte att jag inte lever?
Jag har lika händelserikt liv som de som inte tror på något.
Jag slösar inte heller mitt liv på att tro på något som "inte finns" som vissa sagt.
En tro betyder inte att man måste sitta flera timmar och be varje dag.
En tro betyder i det här fallet att man tror på något som gör att man alltid har någon att luta sig mot.
Gud blir räddningen i mångas liv, H*n ger varje människa en möjlighet att göra sina egna val.

"Människor som syndar hamnar i helvetet.
--------------------------------------------------------------------------
Människor som inte ger kyrkan pengar hamnar i helvetet* menar du?"


Från första sidan tror jag.

En människa som syndar hamnar inte i hellvetet.
Gud förlåter en människa om man verkligen vill det, Ångrar man sina fel förlåter h*n en.
Och det där med att inte betala pengar till kyrkan, det är en människas eget val.
Du ger inte kyrkan pengar, kollekten är för att hjälpa människor i andra länder osv.

Jag har vuxit upp i en kristen familj/släkt, jag döptes inte som bebis utan fick själv göra valet när man blev äldre att döpa mig.
Jag är är bisexuell dessutom, hela min släkt säger att det är fel att älska någon av samma kön.
Men jag tror att om man verkligen älskar gud och "ger" sitt liv till honom så älskar han dig trotts att man blir tillsammans/gifter sig med någon av samma kön.
Det känns som att eftersom att jag älskar gud, jag vill ha honom i mitt liv, och jag vill komma till "himlen" när jag dör.
Men om det ska bli som min släkt säger så gör jag inte det på grund av min sexuallitet.
Jag tror att gud älskar människan för den hon/han är, trotts sexualliteten osv.
Jag tror att gud respekterar en människa för den hon är.


Många skulle Fråga, varför händer då alla dåliga saker i världen.
Varför svälter så många barn ch vuxna, varför dör så många och varför far så många illa.

Mitt svar är att människan har egna val, man kan välja sin egen väg.
Man kan välja det man ska göra, hela framtiden är inte förutbestämd.
Du väljer själv om du ska sno en motorcykel eller inte.
Valet är ditt om du ska mörda någon.
Dessutom tror jag, att när någon dör, då är det meningen att den ska dö.
Men finns gud finns ju även djävulen.
Det är som en evig kamp, en kamp som endast tron kan sätta svar på.

Jag är troende, MEN, jag respekterar varje människa för det den tror och inte tror på.
ingen ska tvingas tro på något den inte tror på.


Jag skrev inte lite saker nyss men ja.

Kommentarer
Postat av: Mikkkkaaa

Du borde ha håret sådär svart och rött igen, det va asfint ju (A) fast det är fin nu oxå ju <3

2009-09-04 @ 10:03:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback